Briefjes aan Kai - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Roland en Margreet Besten - WaarBenJij.nu Briefjes aan Kai - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Roland en Margreet Besten - WaarBenJij.nu

Briefjes aan Kai

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Roland en Margreet

01 Mei 2008 | Nederland, Bleiswijk

Lieve Kai
Je bent nu twee weken bij ons thuis. We willen straks een boekje voor je maken van deze site, zodat je een leuk aandenken hebt aan onze reis. Als papa en ik naar de film kijken van toen je nog in Ethiopie was valt ons op dat je al zo'n spurt hebt gemaakt in wat je kan. Je kon eerst nog niet zitten. Na een paar dagen bleef je rechtop zitten en nu kun je al zelf gáán zitten. Als we juichen bij alles wat je leert moet je lachen. We denken niet dat je snapt waarom wij juichen, maar jij vindt het wel grappig.

Het enige wat je at toen je bij ons kwam was pap en je dronk een heleboel koude flessen babymelk. We laten je langzaam wennen aan wat steviger voedsel en gisteren ontdekten we dat je twee ondertanden gaat krijgen. Vandaag heb je een boterham met smeerworst gegeten.

Het liefst tijger je de hele dag door de kamer. Nu zien we af en toe je kont omhoog komen en hopen dat je snel gaat leren kruipen. Je begrijpt alleen niet wat uh,uh betekent. Nou Kai dat betekent dat er iets niet mag, bijvoorbeeld aan de draden van de televisie zitten. Je kijkt dan achterom en lacht op je allerliefst naar ons. Zeker een spelletje denk je vast.

Joris de poes is niet altijd even gecharmeerd van je terror acties. Aan z'n oren en staart trekken is leuk maar vandaag ontving je toch een zachte krabbel van 'm. Hij was het zat. Ook dat je probeert zoveel mogelijk haar uit zijn vacht te trekken en die haren dan in je mond probeert te stoppen.

Van gras moet je niets hebben. Als ik je erop leg gaan je armen en je benen in de lucht. Het is maar goed dat je een ronde bolle buik hebt. Schept wat ruimte!

Schreeuw spelletjes met papa zijn leuk. Wie het hardst in de trommel kan blêren is grappig, want dan hoor je jezelf.

Je krijgt vaak bezoek van je nichtjes en de opa's en oma's. Elke keer als ze weg gaan proberen we naar ze te zwaaien. Dit concept begrijp je niet, maar we blijven gewoon wapperen met die dingen die aan je armen zitten.

Nu lig je te slapen en morgen mogen we naar de kinderarts in het Lange Land. Dan gaan ze kijken hoe gezond je bent.
We denken dat het wel in orde zal zijn. Je zit lekker in je velletje en bent super gezellig.
Tot de volgende keer.
Kus Mama


  • 01 Mei 2008 - 21:20

    Chanell Da Thesta:

    Tijdens de nacht van oranje hoorde ik het blijde nieuws. Jullie hebben een kindje gekregen. Wat geweldig, en wat een prachtig mannetje. Als ik jullie briefjes aan Kai lees weet ik zeker dat Kai het niet beter kunnen treffen met ouders die zo trots en vol liefde zijn.
    Geniet van Kai en van elkaar.
    Heel veel Geluk, gezondheid,gezelligheid en tedere momenten met jullie kleine mannetje.

    groetjes,
    Chanell en Edgar

  • 04 Mei 2008 - 19:00

    Bauke:

    lieve juf margreet ik ziet nu in frankrijk en wil nu graag een kaartje sturen maar ik heb uw aders niet(eigelijk ben ik uw aderes kwijt geraakt)
    mag ik uw aderes dan?

    -xxxx-jes bauke

  • 05 Mei 2008 - 10:22

    Marja Stijnman:

    Na wat gezoek heb ik de juiste site gevonden en ik vond het waanzinnig om de verhalen te lezen en de foto´s te bekijken.Trotser en blijer kan bijna niet en terecht!!!
    Margreet en Roland geniet van dit mooie ventje.
    En ik wens jullie alle drie heel veel geluk, gezondheid en Liefde, maar dat komt goed.

    Groetjes Ben en Marja Stijnman

  • 05 Mei 2008 - 13:29

    Margreet:

    Hai Bauke stuur me even een mailtje naar steijn@hetnet.nl dan mail ik je mijn adres terug x juf Margreet

  • 05 Mei 2008 - 15:53

    Suzanne Breugem:

    Hoi Margreet,
    Gefeliciteerd met jullie zoon!! Ik had vandaag met Cecile afgesproken en vroeg me af hoe het met jullie zou zijn en zodoende zei Ciel dat jullie een site hadden...
    Wat ontzettend bijzonder om jullie gebeurtenissen te lezen. En wat een lekker ding is Kai!! Heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn!
    Heel veel geluk met jullie zoon!
    Veel liefs Suzanne

  • 06 Mei 2008 - 10:18

    Sylvia (Allianz):

    Krijg gewoon kippevel als ik jullie verhalen zo lees. De blijheid is gewoon voelbaar. We verheugen ons hier al op dat blije hoofd van de trotse pa met foto's!

    O, en over dat Feyenoord Pa moeten we het trouwens nog maar eens even hebben...

    Groeten,

  • 21 Februari 2009 - 15:47

    Narjiss:

    heej, ik ben barjis uit u klas, u lievelingkind egt schattig is u kindje
    gikke kus narjiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bleiswijk

Mijn eerste reis

Het adopteren van Kai in Ethiopie

Recente Reisverslagen:

13 December 2008

Op naar het nieuwe jaar

30 September 2008

Je wordt al zo groot

10 Mei 2008

Jarig!

01 Mei 2008

Briefjes aan Kai

25 April 2008

Schiphol 20 april
Roland en Margreet

Het adopteren van Kai in Ethiopie

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 25349

Voorgaande reizen:

10 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: