17, 18 en 19 april Aanmodderen! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Roland en Margreet Besten - WaarBenJij.nu 17, 18 en 19 april Aanmodderen! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Roland en Margreet Besten - WaarBenJij.nu

17, 18 en 19 april Aanmodderen!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Roland en Margreet

24 April 2008 | Ethiopië, Addis Abeba

We hebben wel een hele beknopte gebruiksaanwijzing gekregen. Gelukkig zijn we met drie van dit soort stellen. We lopen dus heel wat heen en weer tussen de appartementen om dingen te lenen of advies in te winnen. Vandaag kloten we maar wat aan. Kai is vanacht twee keer wakker geworden voor zijn fles. Een warme fles hoeft ie niet, dat is hij niet gewend en vertikt ie om leeg te drinken. De koude gaat erin als koek. Hij kreeg de fles ook gewoon altijd in z'n bed en hij hield hem zelf vast. Dit doen we natuurlijk niet! Dat is niet gezellig.We discussieeren over wie hem de fles mag geven. De ander doet de mis en place wekzaamheden. Hij krijgt twee keer per dag pap. Vind ie lekker en smeert het overal. Thuis gaan we snel over op wat gezondere dingen nemen we ons voor. Ik merk dat ik Roland steeds pap noem bij dingen die Kai aangaan. Roland is druk aan het oefenen om hem papa-Feyenoord te laten zeggen. De dag vliegt voorbij en we hebben het zo vreselijk druk met het leren "lezen" van ons kind en we vinden het heerlijk. Het is zo'n leuk mannetje. Hij kletst de oren van je kop, tijgert het bed al over en af en toe krijgen we een big smile waar je van smelt. Ook de huishouding van het hotel is erg gecharmeerd van onze zoon. Conjo, conjo! horen we steeds. Dit betekent mooi, leuk. Voor Ethiopische begrippen is hij licht van kleur en dat vinden de mensen mooi. "Beautifull collour" zeggen ze steeds.
De dag erna gaan we met Tadesse nog wat geld wisselen in het Hilton. Ik heb hem op mijn arm. Hij steelt de aandacht van de medewerkers van het hotel. Geeft iedereen een gulle lach. Roland en Tadesse moeten buiten lang op ons wachten haha! Op zaterdag gaan we nog wat shoppen. We moeten wel afdingen voor wat kunstvoorwerpen. Het lukt ons om wat waren van €300,- af te dingen naar €30,. De handelaar is wel nijdig en noemt mij een strong lady en smijt met z'n plastic tasje. Maar ja, als hij geen winst had gemaakt had hij het toch zeker niet verkocht! 's Middags komt Anke met haar man afscheid van ons nemen.Inmiddels zijn Rogier en Sandra gearriveerd van hun rondreis ten westen van Addis. Maandag gaan ze hun zoon ophalen. We overhandigen ons bad en de maxi cosey aan ze. Zij hebben wel regen gezien, maar ook prachtige groene landschappen. Wij gaan hier later nog een keertje voor terug samen met Kai. We zitten voor ons appartement op een groot kleed op het gras. Ik kijk naar de pratende mensen en zie onze zoon in het midden van het kleed gezellig rondscharrelen en brabbelen. Het zonnetje staat laag. Mmm!

We zijn zenuwachtig voor de aankomst op Schiphol. Ook omdat we de hele tijd maar minimaal contact hebben hehad met thuis. Inmiddels zijn we aardig gewend aan Kai.

• 25 April 2008 - 09:14

Opa En Oma Van Steij:

Van vakantie op tijd terug om Margreet, Roland en Kai, samen met een heleboel familieleden 's morgens om 05.40 uur op te halen op Schiphol. Alle daar slapenden mensen werden gewekt door een kwetterende groep met met o.a. 15 kinderen (dus neefjes en nichtjes van Kai) met spandoeken, T-shirts enz. De aankomst van ons 3-tal was overweldigend, blij en een beetje emotioneel. Eindelijk waren ze er dan. Wij zagen een prachtig en heel grappig mannetje, dat onmiddellijk de hele boel inpakte met een big smile en een enthousiaste onderzoekingstocht naar alles om hem heen.En natuurlijk twee dolgelukkige en trotse ouders. Nu, 5 dagen later en 3 keer gaan kijken of hij er echt was en echt zo leuk is, is er maar een antwoord mogelijk. Ja, hij is er echt en nog leuker dan je denkt. En het allerbelangrijkste is eigenlijk dat Margreet en Roland zo stralen dat ze licht geven in het donker! Kai, jongen, je start hier is fantastisch!

• 25 April 2008 - 14:32

Trotse Tante Lon:

Mooi om over Ethiopie te lezen, en zeker om de mensen te zien die eerst voor hem gezorgd hebben!Maar bizar om dan te merken als je de foto,s bekijkt hoe het je raakt als je opeens een bekend broekje ziet die je al jaren hebt bewaard.Zo bijzonder!! Nou lieverds spreek jullie snel.