16 april 2008 De grote dag! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Roland en Margreet Besten - WaarBenJij.nu 16 april 2008 De grote dag! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Roland en Margreet Besten - WaarBenJij.nu

16 april 2008 De grote dag!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Roland en Margreet

23 April 2008 | Ethiopië, Addis Abeba

We krijgen geen hap door ons keel. Susan en Issac gaan vandaag hun Sarah ook ophalen. Ik weet niet wat ik aanmoet! Anke komt ons ophalen. Ben ik niet te warm gekleed? zeg ik. Het is dertig graden en ik moet ook nog dansen? En nemen we onze spullen voor de kinderen vandaag mee of van de week bij het bezoek aan het staatsweeshuis? Anke lacht. Het is alleen maar leuk zegt ze. Voor de poort gaat de video aan. We rijden naar binnen. We stappen uit. De verzorgsters komen aan met bloemen met onze twee schatten op hun arm. We kijken naar Kai. Raar maar ook zo gewoon!!! Roland neemt Kai op z'n arm en ik neem de bloemen in ontvangst. Als ik ga zitten zet Roland Kai op mijn schoot. Wat voelt dit goed! Dan huilt hij. O, o komt dit door mij? Kan, maar hij is ook net wakker, zegt de directrice. Ik pak een speeltje uit onze luiertas (Ja die hebben we bij ons!)en Kai vindt het helemaal leuk. Hij op z'n gemak, en ik ook. Tijdens de rondleiding heb ik 'm in m'n armen alsof het alijd al zo geweest is. Roland ook. We zijn echt tegelijk ouders geworden en delen dit ook zo. behalve bij de overdracht. We zitten naast elkaar. De directrice staat aan mijn kant en overhandigt Kai aan ons (mij) Roland steelt Kai voor me weg en zet 'm op z'n schoot, ha ha! We krijgen een traditioneel pakje voor Kai en de papieren. We genieten van de lunch, het dansen en de kinderen. Roland kan zijn schoudermoves zonder gene hier uitvoeren. Dat is hier namelijk heel hip. Dan gaan de bewaker en hij een dans-challenge aan tot grote hilariteit van alle aanwezigen. We krijgen uitleg over wat Kai eet en dan nemen we afscheid. Zijn vaste verzorgsters hebben het er moeilijk mee. Er komt een man naar me toe die zegt " Menberu is a beautifull child from the outside, but also from the inside." Mmm bijzonder! Zo gaan we naar huis. Nu worden we voor de leeuwen geworpen denken we! Kai zit op schoot. Gordels kennen ze hier niet. De hele weg zit hij rustig op schoot en kijkt zijn ogen uit. Buiten het weeshuis is hij nooit geweest. We zijn happy en nieuwsgierig. Bang eigenlijk niet. Het voelt heel gewoon!

  • 24 April 2008 - 12:51

    Corjanne (allianz):

    Wat een aanwinst zeg! ontzettend mooi ventje. geniet ervan met zn drieen.

    groeten corjanne

  • 24 April 2008 - 13:49

    Janine:

    Wat is het geweldig om jullie verhalen en belevenissen te lezen! Mooi,zoals je schrijft: Raar, maar ook zo gewoon. Kai was al een beetje bij jullie maar vanaf nu voor altijd één familie!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Mijn eerste reis

Het adopteren van Kai in Ethiopie

Recente Reisverslagen:

13 December 2008

Op naar het nieuwe jaar

30 September 2008

Je wordt al zo groot

10 Mei 2008

Jarig!

01 Mei 2008

Briefjes aan Kai

25 April 2008

Schiphol 20 april
Roland en Margreet

Het adopteren van Kai in Ethiopie

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 25369

Voorgaande reizen:

10 April 2008 - 20 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: